Zakodowana matematyka

Kody QR na lekcjach matematyki? Czemu nie! Zatem 09.01.2020r. oraz 16.01.2020r. , wykorzystując nowoczesne technologie klasy odpowiednio Vb i Va zmagały się z rozwiązaniem zadań ukrytych w kodach QR. Praca odbywała się w zespołach trzy- lub czteroosobowych. Przed lekcją uczniowie pobrali na telefon skaner kodów QR, następnie otrzymali kartki z kodami QR, które zeskanowali. Kolejnym krokiem było rozwiązanie odkodowanych zadań, co nie sprawiło większych trudności.

Jednak to nie koniec zagadek, gdyż z wyników rozwiązanych zadań każda grupa musiała stworzyć swój własny kod prowadzący do nagrody. Wszystkie grupy poradziły sobie z tym wyzwaniem wzorowo i każdy otrzymał nagrodę-niespodziankę.

Uczniowie poprzez zabawę mieli możliwość zgłębiania wiedzy matematycznej oraz technologicznej, a przy tym uczenia się współpracy i pracy w grupie.

 

 

opracowała: KK